وبلاگ تخصصی حقوق

10 گام تا امنیت آنلاین خانواده

جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۵۵ ب.ظ

پلیس فتای استان اصفهان به منظور امنیت آنلاین خانواده و پیشگیری از هر نوع آسیبی در فضای سایبر 10 گام را تا رسیدن به نقطه مطلوب اعلام می دارد . به گزارش پایگاه خبری پلیس، در بیان این مطلب که توسط پلیس فتای استان اصفهان تهیه شده آمده، میلیون ها خانواده در سرتاسر دنیا هر روز از اینترنت برای یادگیری ، پژوهش ،خرید و فروش ،استفاده از خدمات بانکی ،سرمایه گذاری ،به اشتراک گذاری عکس و فیلم ،بازی کردن و دانلود کردن فیلم استفاده می کنند .


بر این اساس جای تعجب نیست که مجرمان اینترنتی به دنبال استفاده از اینترنت و کسانی هستند که آن را به کار می برند شما و اعضای خانوداه نیاز دارید که هر زمان که آنلاین می شوید در امنیت باشید . بر پایه این مطلب شانس اینکه کاربران یکی از قربانیان جرائم سایبری باشند یک به چهار است لذا توصیه های پلیس فتا را جدی بگیرید تا از خطرات مصون بمانید.


بهمین منظور پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات یک برنامه ده گامی برای کمک به حفاظت از اعضای خانواده ارائه می دهد که نیاز است تا رسیدن به امنیت کامل این گام ها را به ترتیب پیش برند :


گام 1 : جانمایی رایانه:
در خانه ای که کودکان در آن حضور دارند رایانه را در یک فضای پر تردد از محیط خانه قرار دهید و رایانه به هیچ وجه در اتاق شخصی فرزند قرار نداشته باشد و همچنین تعداد ساعت هایی که کودکان صرف آن می کنند را محدود کنید .


گام 2 : برای تعیین حدود و مرزها مثل یک تیم کار کنید 
-
درباره­ی انواع وب سایت هایی که برای بازدید مناسب اند.
-
درباره­ی اطاق های گفتگو و انجمن هایی که برای شرکت کردن مناسب هستند:
-
تنها از اطاق­های گفتگو­هایی که بر آ­ن­ها نظارت می شود ، استفاده گردد.


گام 3 : با هم ، بر اساس توافق / قوانین رایانه ی خانوادگی تنظیم کنید
-
هرگز با نام کاربری که هویّت واقعی را نشان می دهند یا تحریک آمیزند به رایانه وارد نشوید.
-
هرگز کلمه عبور خود را به نمایش نگذارید.
-
هرگز اطلّاعاتی را که نشان دهنده­ی هویّت شماست ، ارسال نکنید.
از ملاقات با دوستان اینترنتی خودداری کنیم.


گام 4 : نرم افزارهای امنیتی را برروی رایانه شخصی نصب کنید
این نرم افزار محتواها عکس ها و وب سایت های توهین آمیز را فیلتر می کند.
-
از ما در مقابل ویروس ها و هکر ها و جاسوس افزارها محافظت می کند .
-
مدام به روز رسانی گردد.


گام 5 : از نرم افزارهای نظارت والدین استفاده شود
-
بدانیم که هیچ کس به اندازه پدر و مادر نمی تواند فرزندان را وقتی که آنلاین هستند مراقبت کند . لذا این نرم افزارها قدرت نظارت والدین را افزایش می دهد .


گام 6 :سواد دیجیتال خود را افزایش دهید


گام 7 : به خانواده ی خود یادآوری کنیدهرکسی که آنلاین می شود باید بداند که:
مهم نیست که چگونه اغلب شما با دوستان آنلاین تان چت می کنید،مهم نیست که چقدر چت می کنید و مهم نیست که شما چقدر فکر می کنید که آن هارا می شناسید .مهم این است که افرادی که شما به صورت آنلاین ملاقات می کنید غریبه هستند.


گام 8:نرم افزارهای امنیتی خود را کنترل کنید
هر از چندی ، نرم افزار های امنیتی خود را باز کنید و کنترل نمائید که رایانه­ی شما با این سه محافظ اصلی ، محافظت می شود : ضد ویروس ، ضد جاسوس افزار و دیواره­ی آتش (فایروال) .


گام 9: نرم افزارها­ی امنیتی را نصب کنید
مطمئن شوید که شما نرم افزارها­ی امنیتی قابل اعتماد که رایانه­ی شما را در برابر ویروس­ها ،هکرها وجاسوس افزارها محافظت می کند ، در اختیار دارید.


گام10: همیشه آگاه باشید:
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود.منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس www.cyberpolice.ir مطالعه کنید.

 

  • مهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی