وبلاگ تخصصی حقوق

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات مهم است و همه نسبت به این فریضه مهم مسئولیت دارند گفت: پرونده شهید علی خلیلی در حالت پیگیری مجدد است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژیه در حاشیه جلسه امروز مسئولان عالی قضایی اظهار داشت: قوه قضاییه بارها اعلام کرده است از ناهیان منکر و آمران به معروف حمایت می‌کند و از برخی افراد می خواهیم رعایت کنند و نسبت به زشتی ها و منکرات اجتناب کنند و اگر کسانی هم در این زمینه نهی می‌کنند نهی آنها را بپذیرند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده ضارب شهید علی خلیلی نیز گفت: هنگامی که این اتفاق روی داد، قوه قضاییه با حساسیت وارد شد و با کمک نیروی های انتظامی و امنیتی با اینکه ضارب از صحنه گریخته بود بلافاصله او و همدستانش را تعقیب و بازداشت کرد.

وی افزود: چون مصدوم صدماتی دیده بود و نیاز به نظر پزشکی قانونی بود در این زمینه  اقدام شد و به محض اینکه نظر پزشکی قانونی اخذ شد و تحقیقات از متهمان به پایان رسید به سرعت پرونده با صدور کیفرخواست در بهمن ماه همان سال به دادگاه رفت.

 دادستان کل کشور گفت: ظرف مدت یک ماه دادگاه تشکیل و 20 اسفند ماه همان سال حکم صادر شد و ضارب شهید علی خلیلی و همدستان وی به چند فقره حبس و شلاق و پرداخت ارش و دیه  محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه این پرونده از دو حیث قابل بررسی بود خاطرنشان کرد: این پرونده دو محکومیت داشت یکی به لحاظ شاکی خصوصی و حقی که مصدوم و خانواده اش داشتند و دیگری جنبه عمومی جرم بود که بر عهده مدعی العموم است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژیه گفت: از لحاظ جنبه شخصی پرونده ،شهید علی خلیلی ( طلبه شهید) و پدر ایشان ظرف کمتر از سه ماه در هشت خرداد ماه سال بعد رضایت قطعی و بدون قید و شرط خود را از ضارب اعلام کردند وطبیعتا از این بابت پرونده به لحاظ شکایت شاکی و جنبه خصوصی قابل تعقیب نبود و در نتیجه به لحاظ جنبه عمومی جرم ، محکومیت ها در حال اجرا بود .
سخنگوی قوه قضاییه  گفت : در 4 فروردین امسال ایشان از دار دنیا رفتند و  چنانچه جنایتی منجر به فوت شود فوت مصدوم قابل تعقیب است حال آنکه عمد و یا غیرعمد باشد .

دادستان کل کشور خاطر نشان ساخت  : بعد از فوت ایشان پرونده به جریان افتاد و از پزشکی قانونی نظر خواسته شد بررسی کند که آیا فوت ایشان بر اثر همان صدمه و جراحت بوده است چنانچه پاسخ مثبت  باشد پرونده دنبال می شود .

  • مهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی