وبلاگ تخصصی حقوق

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درباره پرونده "شهید خلیلی" گفت: پرونده طلبه ناهی از منکر که منجر به شهادت شد، با تلاش دستگاه قضایی و اطلاعاتی شخص مورد نظر دستگیر و بازداشت شد.  
 
دادستان کل کشور ادامه داد: در حال حاضر منتظر پاسخ نهایی پزشکی قانونی هستیم که هنوز گزارش مکتوب به دست ما نرسیده که آیا صدمه روز اول منجر به فوت شده یا خیر که در این زمینه پزشک باید نظر دهد. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم همکاری قوه قضائیه با مجلس درخصوص موضوعات امر به معروف و نهی ازمنکر بیان کرد: این‌که قوه قضائیه با مجلس همکاری نمی‌کند را بنده از مجلس نشنیده‌ام و آنها درخواست داشته‌اند که درخصوص موضوعات امربه معروف و نهی از منکر اقدامات بازدارنده‌تری انجام شود و این درحالی است که در  ارتباط با پرونده علی خلیلی شهید آمر به معروف رسیدگی به سرعت انجام گرفت. 

دادستان کل کشور در تکمیل پرونده علی خلیلی شهید امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: رسیدگی به روند رسیدگی به این پرونده  این پرونده بیش از 40 روز طول نکشید چرا که در بهمن‌ماه کیفرخواست صادر شد و در 20 اسفندماه فرد مورد نظر محکوم شد و این درحالی است که کمتر از سه ماه شهیدعلی خلیلی و پدرش رضایت قاطع و بدون هیچ قیدوشرطی دادند.
 
وی ادامه داد: به این پرونده سریعا رسیدگی شد و همدستانش نیز محکوم شدند اما اکنون تا نظر پزشکی قانونی اعلام نشود و ثابت نشود که مرگ متوفی به دلیل جراحت وارده بوده است قوه قضائیه نمی‌تواند کاری انجام دهد لذا باید از دستگاه قضائیه متناسب با کار توقع داشته باشیم. 
 

  • مهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی